۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلرهای زیبایی مواد غیر دارویی هستن که در بدن واکنش خاصی به وجود نمیارن. کارشون فقط پر کردن و حجم دادنه.

اما تزریق نادرست همین فیلرها میتونه عوارض خفیف و برگشت پذیر یا شدید و غیر قابل جبران به همراه داشته باشه:

عوارض مربوط به تزریق: از درد و کبودی مختصر تا عوارض شدید مربوط به انسداد و پارگی عروق که منجر به نکروز یا کوری میشه.

عوارض فیلرهای دائمی: فیلر دائمی در هر زمانی ممکنه با واکنش بدن روبرو بشه و اونوقت خارج کردنش داستان داره. مثل ژل پاژ یا فیلرهای روغنی که به باسن میزنن.

تیندال یا کبودی ماندگار: در تزریق زیر چشم این اتفاق میافته و با انقباض عضله دور چشم به تدریج ژل ها یک جا جمع میشن و به دلیل نازک بودن پوست اون ناحیه، ژل به رنگ کبود دیده میشه.

حرکت یا گلوله شدن ژل: اگر ژل با حجم بالا و در محل نامناسب زده بشه احتمال جابجا شدنش هست. اما عارضه شایع تر گلوله شدن ژل ه و دلیلش یک کار ناشیانه است که ژل های سفت رو با مایع رقیق میکنن تا برای تزریق به لب نرم بشه. غافل از اینکه ساختار یکنواخت ژل شکسته و تیکه تیکه میشه.

تزریق در حجم و محل نامناسب: مقدار و محل تزریق ژل و ویژگی فیزیکی اون از نظر سفتی-شلی یا کش اومدن خیلی مهمه و امروزه زیاد میبینیم چهره های دفرمه به دلیل تزریق ژل در حجم و محل نامناسب.

توضیحات بیشتر رو میتونید در پیج اینستاگرام ما ببینید:

 

آخرین پست ها

درباره ما

دکتر سید حسن طباطبایی نژاد، دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران (ورودی ۱۳۶۹) هستم. دوره های تخصصی پوست و زیبایی (Cosmetic Dermatology) را نزد اساتید بنام داخلی و خارجی گذرانده و مفتخرم تجربه سال ها فعالیت حرفه ای در حوزه پوست و زیبایی و خدمات بین المللی سلامت را در خدمت هموطنان عزیز مقیم داخل وخارج کشور به کار گیرم.

به همین منظور این وب سایت برای انتشار مقالات و دیدگاههای علمی اینجانب، بازنشر اطلاعات علمی مفید و ارتباط با علاقمندان و ارائه خدمات بهتر به مراجعین طراحی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

2 × 3 =

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *

سوالی برایتان پیش آماده؟ با ما گفتگو کنید
×
×